Terhesség utáni fogyás, hogyan nyerjük vissza alakunkat?

Terhesség utáni fogyás, hogyan nyerjük vissza alakunkat?

Terhesség utáni fogyás, hogyan nyerjük vissza alakunkat?

Terhesség utáni fogyás, hogyan nyerjük vissza alakunkat?

Terhesség utáni fogyás, hogyan nyerjük vissza alakunkat? Bizonyosan a legtöbb kismama és édesanya megfogalmazza ezt a kérdést már a várandósság időszakában is. Ebben a kérdésben szeretnénk segíteni ezzel a WaterWipes Bloggal, annak érdekében, hogy ezt ne tehernek, hanem csupán a várandósság részeként közelítsék meg. Azonban örömmel fogadunk minden eddigi tapasztalatot vagy bevált receptet mindenkitől, melyet a blog alatti részben vagy a a WaterWipes Magyarország Facebook oldalán, esetleg a WaterWipes Twitter felületén is megoszthatnak olvasóinkkal.

Egy nő életében a legfontosabb dolog az anyaság, amely egész életre szóló élmény. Kezdetben a magzat aprócska még, aztán hónapról hónapra egyre nagyobbra nő amíg elérni a születési súlyát. Ezzel együtt változik a kismama alakja.

Változások szülés után

A gyermekvárás igencsak igénybe veszi a kismama testét. Súlyfelesleg alakul ki a terhesség alatt. Megváltozik a medence arányai, sokaknál szélesebb lesz a csípő, vagy a szeméremcsont előrébb kerül. Megnövekszik a mellméret, ami tartós is maradhat, sőt megereszkedik szoptatás után. A legzavaróbb azonban a bőr rugalmasságának megváltozása, kialakulhatnak vöröslő vagy fehér striák, a hason a bőr megnyúlik. Persze ez sem következik be minden kismamánál, vannak, akik már szülés után épp úgy néznek ki mintha nem is szültek volna.

Amit megtehetünk, hogy visszanyerjük régi alakunkat

A striák kialakulását megelőzhetjük megfelelő krémezéssel – olajos vagy speciális krémmel történő bedörzsöléssel, a látható jelek enyhíthetők. A mellek megereszkedése ellen érdemes kellő tartást adó jó minőségű melltartót viselni és mellizom gyakorlatokat végezni. Ezen felül keressünk lehetőleg bio olajokat és krémeket a várandósság idejére, melyekkel rugalmasabbá tehetjük bőrünket.

Az étrend kimagaslóan fontos

A szülés utáni étrend is nagyon fontos. Fogyókúra helyett válaszd a jól kiegyensúlyozott, változatos táplálkozást. Napközben is nassolhatsz, hogy csillapítsd az éhséget. Fogyassz alma szeleteket, répa csíkokat és teljes kiőrlésű kenyereket. Tápanyagban gazdag ételeket válassz, melyek kevés kalóriát és zsírt tartalmaznak, mint például a hal. A halak gazdagok a létfontosságú omega-3 zsírsavban, mely segít, hogy baba agya és idegrendszere megfelelően fejlődjön. A legjobb omega-3 források a hideg vízi halak: lazac, szardínia és tonhal. A tej és a joghurt kalciumban gazdagok, mely erős csontokat biztosít. És ne feledkezz meg a fehérjéről sem, melyet sovány húst, csirkehúst és babot fogyasztva juttathatsz szervezetedbe. Ezek az ételek rostokban is gazdagok, így tovább érezheted magad jóllakottnak és kifejezetten jók babádnak és neked.

Sportoljunk mindig amennyit csak tudunk

A sport segíthet megszabadulni a várandósság alatt felszedett kilóktól továbbá levezeti a napi stresszt. A baba körüli egész napos rohangálás már maga egy jó gyakorlat, azonban ennél kicsit több edzésre van szükség. Tested erősítéséhez használj könnyű súlyokat. Azonban, mielőtt bármilyen edzésformának látnál, kérd ki orvosod véleményét, főleg, ha császározással szültél. Nem muszáj edzőterembe menned, elég, ha a babával sétáltok egyet, hiszen ez is megnöveli a szívverések számát és megmozgatja izmaidat. A hasizomtorna feszesebb kontúrt adhat az alaknak, így ezzel is érdemes foglalkozni. Fogyást követően hasukon a bőr olyannyira megereszkedik, hogy úgynevezett kötényhas alakul ki, esetleg hasi sérv. Mindez sokszor önbizalomvesztéshez, lelki problémákhoz vezethet.

Egyes kutatók szerint a szoptatás segíthet, hogy megszabadulj a terhesség alatt felgyülemlett kilóktól, míg más felmérések nem találnak különbséget a szoptató és a nem szoptató anyák fogyása között. Fogyassz sok vizet, hogy megelőzd a kiszáradást. Ráadásul, a víz megtölt így nem tudsz túl sokat enni, sőt még anyagcseréd is felgyorsítja.

Aludj és pihenj amikor lehetőséged engedi

Alvás …persze egy kisbaba mellett ez nehezebben megy, de ha fáradt, a tested kortizolt és egyéb stresszhormonokat termel, ezek pedig a súlygyarapodásnak kedveznek. Aki kimerült, kevésbé képes magára odafigyelni, kevésbé fog jól táplálkozni, hajlamosabb lesz inkább bekapni valamit, és sokkal kevésbé lesz energiája a fizikai aktivitáshoz is. Mit lehet ilyenkor tenni? Ahogy a régi jó tanács is mondja: aludjon, ha a gyerek alszik, sokszor már a szundikálás is segít, ne stresszeljünk azon, hogy rohan a lakás. A baba is megérzi ha stresszes az anyuka.

Ami a legfontosabb, adj időt a fogyásnak, a felszedett kilók nem fognak egyik napról a másikra eltűnni, idő kell hozzá, és kitartás. Nem szabad naponta mérlegre állni és nézni, hogy most pár dekával több vagy kevesebbek lettünk, ugyanis sok minden befolyásolhatja a mérleg nyelvének változását. Centiben nézzük a fogyást, ránk megy-e már az egyel kisebb nadrág….

Ha félév múltán se sikerül leadni a felszedett súlyodból, bátran kérj segítséget egy orvostól vagy egy dietetikustól.

A cikk nem minősül orvosi szakvéleménynek. Minden esetben kérje ki orvosa szakvéleményét. A közölt tartalom mindössze általános tájékoztatás. Nem vállalhatunk semmilyen felelősséget azzal kapcsolatban, hogy olvasóink hogyan használják fel a webhelyen közölt információkat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A weboldal használatának folytatásával elfogadja a cookie-k használatát. (INFO)

A weboldal cookie-beállításai "cookie-k engedélyezésére" vannak beállítva, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújtsák. Ha továbbra is használja ezt a weboldalt anélkül, hogy megváltoztatná a cookie-beállításokat, vagy az "OK" gombra kattint, akkor beleegyezik ezek használatába.

BEZÁR